Put do sebe

Pronašla sam jedno mesto.
Nisam ti pričala o tome, možda jer me nikada nisi pitao. Ne znam.
Ali kažem ti, pronašla sam jedno mesto.
I svaku noć idem tamo pre spavanja.
Znaš, odgovara mi, zaklonjeno je i nema nikoga. Samo moje misli i ja, tu se mirimo i zakopavamo ratne sekire.
Ponesem kafu u termosu i poneku knjigu. Sada čitam te engleske klasike, ni to ti nisam rekla.
Verovatno me ni to nisi pitao. Ali nije bitno, opet ponavljam.
Nameštaj je od drveta i imam ogroman prozor.
Trebao bi da vidiš taj pogled, čoveče! 
Oduzima dah.
Pa kad mi prizor od spolja privuče dovoljno pažnje da odložim knjigu pored sebe, volim da gledam Mesec. 
Oduvek mi je bio fascinantan. I te njegove savršene neravnine, predivne su.
Liči mi na tebe.
Smestim se među brdo jastuka, obučem onaj debeli, najšareniji džemper i samo posmatram. Ponekad brojim zvezde.
Jednostavno, nalazim svoj mir.
Sinoć sam baš prsla, moram da ti priznam.
Puna šolja kafe mi se prolila po omiljenom dzemperu. I da stvar bude još gora, tečnost je poljubila i nekoliko stranica knjige.
Mogla sam da zaplačem. 
Večeras ću obući košulju. Malo je toplije.
I tako, razmišljam..
Možda večeras i prespavam u svojoj kućici na jezeru.
Volela bih da dočekam zoru u njoj.
Stvarno ti kažem, pogled sa prozora je predivan!
Jedva čekam da osetim prve zrake sunca kako se reflektuju na mom licu.
Čarobno je, sigurna sam.
Pa eto, ako znaš neku dobru knjigu, ili ako ti je nekada dosadno, možeš slobodno da svratiš.
Ali mi moraš javiti ranije, da znam da ponesem više kafe i malo keksa.
Mozda ga ne jedeš, ali znaš kako kažu, red je da imaš čime da poslužiš gosta.
Poneću i pekmez, pa možemo i palačinke da pravimo.
Ali pre nego što kreneš, ostavi za sobom sve mobilne uređaje koje imaš. Fotografisanje nije dozvoljeno. Ali zato su dozvoljeni smeh, pitanja, odgovori, razgovori, stidljivi osmesi, dugi pogledi i zagrljaji koji su kao kuća! To mi se čini sasvim prikladnim.
A za adresu ne brini. Adresa ti je dobro poznata, iako me sad tako zbunjeno gledaš.
Jednog dana ćeš se probuditi i znaćeš kojim putem ćeš stići do nikog drugog, no do sebe!

Коментари

Популарни постови