Mindfuck

Ne tako često, dogodi se da doživim potpuni rascep ličnosti. Dok sam u busu, na kasi u samoposluzi, na zubarskoj stolici, na kafi sa prijateljima, ali uglavnom za vreme popodnevne dokolice dok ispijam kafu i slušam muziku. Zastanem, uhvatim trenutak mira i tišine i upitam se : Ko sam ?
I onda kreće proces raščlanjavanja, kao u matematičkom zadatku. Na jednu stranu duša, na jednu duh, a na treću moje fizičko ja. Kako su se ta tri elementa spojila u jednu celinu ?
Ne bih rekla da sam narcis zbog toga što dobar deo dana provodim ispred ogledala. Nije to puko nameštanje pramenova ili precizno povlačenje ajlajnera. Svaki put analiziram svaku boru, svaki reljef, svaki mladež. Pokret usana dok izgovaram određene reči i rečenice, ponašanje mojih očiju i nesvesno, ili čak svesno, podizanje obrva. Analiziram svoje lice i pokušavam da ga spojim sa svojim duhom. Teško je to za objasniti. Desilo se par puta da sebe ne prepoznam u svom odrazu i to su bili jako neprijatni momenti kada me potpuno obuzme strah.
Već viđene situacije i već izgovorene reči ponavljam ispred ogledala oponašajući sebe iz prošlosti ne bih li primetila neki nedostatak. Nedostatak gestikulacije, mimike, osećanja, facijalne ekspresije.
Ne živim u prošlosti, samo se preslišavam da bih spoznala gde je bila greška ili u kom se segmentu provukao uspeh.
Porede to sa arogancijom, ali sa tim veze nema.
Ne znam naziv za tu pojavu, ne umem ni tu pojavu potpuno da objasnim kako bih uspela da je definišem.
Zagledam se sama u sebe i pomislim kako sebe nisam tako zamišljala. Kad to izgovorim na glas, uglavnom odgovor koji dobijem bude spakovan u čudan pogled.
Jedini primer koji mi pada na pamet kako bih pokušala ovo bolje da objasnim jeste recimo sledeći: Pogledajte neki predmet u vašoj blizini i izgovorite njegov naziv. Šnala.
Ponovite to nekoliko puta i ne skidajte pogled sa predmeta. Shvatate u jednom momentu kako je to zapravo vrlo čudan sastav nekoliko slova i kako možda ta šnala ne izgleda kao da se zove šnala. I zašto se uopšte zove šnala?
E tako se zagledajte u sebe. Je l' vama pristaje vaše ime u sklopu sa vašom dušom, vašim duhom i vašim izgledom? Je l' zbir ta tri elementa tačan konačan rezultat?

Коментари

Популарни постови