I posle tebe, ti, Katarina

Došao je taj dan, iako sam mislio da nikada neće.
Ruke mi drhte, iako smo udaljeni hiljadama kilometara i četiri godine tišine.
U stvari, jedno pismo je između nas. Jedino koje brojim, jer je jedino od nje. Onih mojih devetnaest prema tom jednom nemaju neku vrednost.
Nije puno toga napisala.
Zapravo, par suvoparnih rečenica prožetih hladnoćom. Rekla je da uskoro menja adresu, i da je starica sa sprata niže preminula pre par meseci. Naravno, novu adresu nije ostavila, jasno mi staveći do znanja da ne želi da joj pišem. Kao muškarac srednjih godina, to sam morao da prihvatim.
 Mada nikakvog izbora nisam ni imao.
 Priznajem, to pismo i mirenje sa činjenicom da sam možda zauvek izgubio ljubav svog života, bilo je propraćeno uz par sati što glasnog -što jedva čujnog jecanja. Doduše, da nisam popio toliko viskija tu noć, možda bih to podneo stoički i kako dolikuje.
Možda.
 Ali kao kukavica, kakva jesam, pio sam ne bih li pokušao da se oslobodim bola. Krikove sam ispuštao grleći jastuk, kao kakva ranjena životinja. Bola sam se možda nakratko oslobodio, ali ljubav prema njoj kao da nikada nije bila jača.
Verovatno sam u zalagaonici svog ludila verovao da će mi se jednog dana vratiti. Da će njena devojačka ljubav prema meni nadživeti sve.
Ah, moja Katrin!
 Moja malena, suluda devojčica je rešila da odraste. Možda se udala, ta me misao proganjala svaki put kada sam imao malo slobodnog vremena. Prezirao sam sebe u tim momentima. Tako sam sebičan i samoživ, i nisam je nikada zasluživao.

Imao sam svemir u rukama, imao sam ' svoj Istok, svoj Zapad, svoj Sever i svoj Jug ' i pobegao od njega. A nijedna Francuska i nijedna Rusija nisu nikada nadomestile taj gubitak.

Da li je zapravo gubitak, ako ga svesno izgubite?
Ah, u ovom beznađu ne pronalazim izlaz! Prestravljen sam, strah mi kola venama. Živim u neznanju i neizvesnosti u svetu bez moje ljubavi. Ali došao je taj dan. Zaista jeste. Za dva dana ću ponovo prošetati Dunavskim. Ali ovaj put će biti pozna jesen. I ovaj put će biti bez nje.


Ako Bog postoji, ako čudo postoji, ako ima bilo koje više sile na ovom svetu, poslušajte me! Vratite mi moju ljubav, ja bez nje ne umem da dišem!

Коментари

Популарни постови